Information om våra pass

Motionsgympa

Ett motionsgympapass med kondition, styrka och koordination till medryckande musik med inspiration från olika dansstilar från hela världen. Det passar både nybörjare och erfarna gymnaster som vill svettas och ha kul tillsammans. Det är du som avgör hur jobbigt du vill att det ska vara. Hjärtligt Välkomna hälsar Anki!

Barngymnastik

Från 6 år men även mindre barn är välkomna då i en förälders/annan vuxens sällskap. Vi börjar med en hinderbana med olika klätterhinder som innefattar hopp kullerbyttor m.m. Sedan kör vi vidare med bollekar, tex killerball. Passet är ca 45 minuter men räknar med 1 timme för samling vid start och slut.

Pilates

Passet är en blandning av pilates som fokuserar på corestyrka, hållning och balans samt mobilitetsövningar för ökad rörlighet.

Aikido från 9-99 år

Japansk kampkonst där vi tränar på bland annat fokus, balans och kroppskontroll. I aikido finns inga tävlingar utan man tränar utifrån sina egna förutsättningar. Det finns tekniker för självförsvar, men framför allt en tydlig filosofi där man strävar efter att gå från konflikt till harmoni. Träningen riktar sig den här terminen främst till ungdomar och vuxna. (Det är aldrig för sent att börja!) Yngre barn är också välkomna men måste då ha en vuxen med sig. Vi tränar utan skor, i långbyxor och t.ex. en t-shirt. Ta gärna med en långärmad tröja och en vattenflaska! Egentligen behövs ingen föranmälan, men anmäler du dig så blir du informerad om en träning av någon anledning blir inställd. Det kommer att bli minst tio aikidopass under vårterminen. Vid frågor & anmälan, ring Monica Lundström på 073-753 18 67. 

Vattengymnastik

Vattengymnastik i extra varmt vatten (ca 32 grader). Vi tränar med och utan redskap och de redskap som används finns att låna på plats. Vi aktiverar hela kroppen på ett skonsamt sätt och man väljer själv hur mycket man vill/kan ta i. Vattenmotståndet gör att varje rörelse går väldigt sakta vilket minimerar skaderisken. Du överbelastar inte senor, leder, skelett eller muskler. Deltagande i vattengymnastik rekommenderas av fysioterapeuter.

Cirkelfys

Vi går igenom hela kroppen och tränar kondition och styrka i tre så kallade boxar. I varje box kör vi sex övningar á 45 sekunder med 10 sekunder vila mellan varje övning. Övningarna görs två gånger i varje box. Man kör efter egen förmåga och utmanar bara sig själv till bättre och bättre resultat.  

Gympa utan hopp

Detta är ett medelpass utan hopp som alla kan delta i, ung som gammal eller om man har ont någonstans. Innehåller både styrka och koordination. 

Tabata och Intervallträning

Vi går igenom hela kroppen i form av tre block - Överkroppen, mage & bål och ben & rumpa. Vi arbetar korta upprepade sekvenser om 20 sekunder arbete och 10 sekunder vila. Detta upprepas 8 gånger per övning. Det finns alltid två varianter per övning, en lättare en svårare. Alla kan träna Tabata eftersom var och en lägger in en ansträngning på sin individuella nivå och förmåga. Vi avslutar med stretch och avslappning.

 

 

 

 

 

 

Kontakt

Revsunds Gymnastikförening Anna Andersson 070-374 97 59 revsundsgf@outlook.com